Co je Google Pay™?

Díky službě Google Pay™ můžete v obchodech platit pouhým
přiložením mobilního telefonu k platebnímu terminálu.

Jak si přidáte svou
platební kartu do Google Pay™?

Podívejte se na video, jak si snadno a rychle přidáte
svou platební kartu do Google Pay™. Je to brnkačka!
Tak hurá na to a užívejte si rychlé a pohodlné platby kdekoliv.


Jak můžete platit
s pomocí Google Pay™?

Do 500 Kč: Stačí, když si zaktivujete obrazovku telefonu a přiložíte telefon zadní částí k platebnímu terminálu. Takto můžete provést maximálně 3 transakce za sebou. Poté budete vyzváni k ověření vaší identity přihlášením se do vašeho chytrého zařízení.

Nad 500 Kč: Při placení částeck vyšších než 500 korun budete vyzváni, abyste se přihlásili do chytrého zařízení. Obrazovku odemkněte pomocí PIN kódu, gesta, nebo otisku prstu a telefon přiložte k platebnímu terminálu.


Na co se často ptáte?

Je služba Google Pay™ zdarma?

Za služby placení mobilem si společnost Google ani Expobank CZ neúčtují žádný poplatek.

Jsou platby mobilem bezpečné?

Ano, služba Google Pay™ využívá pro platby šifrované číslo karty, které není uloženo ve vašem mobilu, ani v mobilní aplikaci. Číslo vaší karty, včetně dalších údajů nemá společnost Google ani obchodníci k dispozici. Přesto byste měli kvůli zajištění ochrany vašich plateb dodržovat základní bezpečnostní pravidla.

Je rozdíl mezi standardní a mobilní transakcí kartou?

Ne, liší se jen forma použitého platebního prostředku (tj. platební karta vs. mobilní zařízení).

Která zařízení podporují službu Google Pay™?

Službu podporují chytrá zařízení s operačním systémem Android verze 5.0 a vyšší. Pro nákupy v obchodech musí vaše zařízení podporovat technologii NFC (její dostupnost si můžete ověřit v nastavení vašeho zařízení) a mít ji zapnutou.

Proč se mi nedaří přidat kartu do Google Pay™?

Ujistěte se, že váš mobilní telefon podporuje technologii NFC (její dostupnost si můžete ověřit v nastavení vašeho zařízení) a že máte aktivovaná mobilní data (tj. jste připojeni k internetu). Zkontrolujte si také datum platnosti vaší karty. Pokud máte i přesto potíže s přidáním karty do Google Pay™, obraťte se na naši zákaznickou linku 844 844 822, ze zahraničí volejte na číslo +420 233 233 233
(po–pá: 8:00–19:00).

Můžu přidat jednu kartu do několika mobilních zařízení?

Jednu platební kartu si můžete přidat maximálně do pěti zařízení.

Co je to výchozí karta?

Jedná se o přednastavenou kartu, kterou platíte primárně s Google Pay™.

Kde mohu používat Google Pay™?

Při platbách u obchodníka, na internetu (kde najdete tlačítko pro platbu přes Google Pay™). Z bezkontaktního bankomatu si tímto způsobem také můžete vybrat hotovost.

Musím mít v telefonu přístup k internetu, abych mohl platit Google Pay™?

Přístup k internetu potřebujete v chytrém telefonu, nebo jiném chytrém zařízení tehdy, když kartu přidáváte do Google Pay™. Při placení se vám ale může stát, že nedojde k synchronizaci transakcí, proto doporučujeme občas se k internetu připojit, aby byla zajištěna spolehlivost této platební metody.

Co mám dělat, když mi nejde platit s Google Pay™?

Ujistěte se, že váš telefon podporuje technologii NFC (najdete v nastavení telefonu) a že je zapnutá. Zkontrolujte, zda je karta v aplikaci Google Pay™ aktivní a nastavena jako výchozí. Zkontrolujte datum platnosti karty. Platit kartou po datu vypršení její platnosti se vám nepodaří. Nejprve musíte znovu přidat novou kartu do Google Pay™. V případě, že jste nebyli delší dobu připojeni k internetu, mohlo se stát, že nedošlo ke spárování platby. Kvůli správnému spárování dalších plateb se potřebujete k internetu opět připojit. Pokud máte stále potíže s placením přes Google Pay™, obraťte se, prosím, na naši zákaznickou linku 844 844 822, ze zahraničí volejte na číslo +420 233 233 233 (po–pá: 8:00–19:00).

Mohu s mobilem vybírat hotovost z bankomatu?

Ano, Google Pay™ vám výběr umožnuje, ale jen prostřednictvím bezkontaktního bankomatu.

Jaké limity jsou nastaveny na platební kartě v mém telefonu?

Pro vaše platby platí stejné maximální limity, jaké máte nastaveny na odpovídající fyzické kartě.

Může mě terminál požádat o zadání PIN kódu?

Ano, u některých plateb vás terminál může vyzvat, abyste PIN kód zadali. PIN na kartě, kterou si přidáte do Google Pay™, je stejný jako na kartě fyzické.

Uvidím transakce provedené s Google Pay™ v historii transakcí?

Ano, všechny transakce provedené přes Google Pay™ uvidíte v přehledu transakcí ve vašem internetovém bankovnictví. V aplikaci Google Pay najdete také přehled nedávné aktivity.

Jak můžu odstranit kartu z Google Pay™?

Konkrétní kartu můžete odstranit přes aplikaci Google Pay™, aniž byste tím zrušili funkčnost vaší fyzické karty.

Můžu odstraněnou kartu Google Pay™ znovu přidat do aplikace?

Ano, stejnou kartu můžete do služby Google Pay™ přidat znovu.

Když plastovou kartu zablokuji dočasně, nebo trvale, budu moci platit službou Google Pay™,
kde budu mít kartu přidanou?

Dočasnou nebo trvalou blokací plastové karty dojde i k blokaci karty nahrané v Google Pay™. Jakmile tedy dojde k zablokování dané karty, pak ani s Google Pay™ (s pomocí vašeho chytrého zařízení) nezaplatíte. Jakmile provedete jakoukoliv změnu na vaší plastové kartě, propíše se i na kartu nahranou v Google Pay™.

Jaká je platnost registrované karty v mobilním zařízení?

Platnost karty v Google Pay™ je omezena nejen platností vaší fyzické karty, ke které je karta v mobilním zařízení registrována, ale i platností tzv. tokenu (digitální formy vaší karty), který platí 36 měsíců od momentu úspěšné registrace vaší karty do aplikace. V případě, že vám vyprší platnost tokenu, je nutné kartu z aplikace Google Pay™ odstranit a znovu zaregistrovat.

Co mám dělat, když mi vyprší platnost platební karty?

Jakmile vám skončí platnost fyzické platební karty, automaticky se zablokují i všechny její digitální verze. Po vydání i aktivaci nové platební karty se automaticky obnoví i digitální varianta. Novou kartu si aktivujte ještě před ukončením platnosti původní karty, aby nedošlo k případnému přerušení platnosti digitální karty.

Co mám dělat, když jsem zařízení ztratil nebo mi bylo odcizeno?

Při ztrátě, krádeži, poškození nebo použití karty v mobilním zařízení neoprávněnými osobami kontaktujte naši zákaznickou linku na
844 844 822, ze zahraničí poté na číslo +420 233 233 233 (po–pá: 8:00–19:00) , kde zadáte požadavek na blokaci vašeho zařízení s operačním systémem Android. Vzdáleně můžete toto zařízení sami uzamknout po přihlášení se k vašemu Google účtu a kliknutí na odkaz https://pay.google.com/​​​​​​​.

Co se stane, když aktualizuji, nebo vyměním svůj telefon?

Aktualizace telefonu nemá vliv na vámi uložené karty v aplikaci Google Pay™. V novém zařízení si však musíte digitální verzi platební karty do aplikace Google Pay™ znovu přidat.

NEObyčejný bankovní účet

Ovládejte investice přes fintech partnery z jednoho místa

Chcete vědět ještě něco? Ozveme se vám!

Vyplňte prosím své jméno, e-mail a napište, co vás zajímá – naši ochotní pracovníci Vám odepíší do 24 hodin.
Pracovní doba je Po–Pá 8:00–19:00.

Odesláním beru na vědomí zásady ochrany  osobních údajů