Změna platebního účtu

Jestliže jste se rozhodl/a změnit svého dosavadního poskytovatele platebních služeb a chcete převést všechny nebo některé platební služby k novému poskytovateli, pak Vám následující informace pomohou tuto změnu platebního účtu uskutečnit.

Postupy při změně platebního účtu se řídí zákonem o platebním styku 284/2009 Sb. ve znění pozdějších předpisů a Standardem České bankovní asociace č. 22 – MOBILITA KLIENTŮ – POSTUP PŘI ZMĚNĚ PLATEBNÍHO ÚČTU

Co je třeba udělat?

O co vše v rámci změny platebního účtu můžete požádat

a) dosavadního poskytovatele

 b) nového poskytovatele

Co je třeba zvážit?

Časové schéma změny platebního účtu se založením účtu u Expobank

kroky-zmena-platebniho-uctu

Nejpozději do 13 dnů bude požadavek na změnu platebního účtu vyřízený.

 

Kolik bude změna platebního účtu stát?

V souvislosti se změnou platebního účtu Vám nebudeme účtovat žádné poplatky. Rovněž veškeré informace spojené se změnou platebního účtu Vám poskytneme zdarma.

Požádáte-li však Expobank jako nového poskytovatele, aby informoval plátce opakovaných plateb a/nebo příjemce inkas o změně platebního účtu, bude Vám účtován poplatek ve výši 100,- za každé odeslané oznámení.

Co je ještě dobré vědět?

Změna platebního účtu není možná ve všech případech. Speciální/individuální služby a rozdílné produkty poskytované bankami mohou být překážkou pro úspěšné uskutečnění změny platebního účtu. Rovněž ke zrušení účtu u původního poskytovatel nemůže dojít za předpokladu, že tomu brání dohoda klienta a původního poskytovatele (např. smlouva, která zavazuje klienta zachovat běžný účet, zpravidla obvykle z důvodu navázaných úvěrových nebo vkladových produktů).

Co doporučujeme:

Ponechte si vždy alespoň 3 roky (promlčecí lhůta) výpisy ke všem svým platebním účtům.

V případě, že si nejste jisti, jak v kterém okamžiku postupovat, obraťte se vždy na nového poskytovatele, který celý proces iniciuje a monitoruje.

Způsob mimosoudního řešení sporů mezi uživatelem a poskytovatelem

Máte-li stížnost nebo reklamaci, kontaktujte prosím naše pobočky nebo přímo centrálu Banky:

Expobank CZ a.s., Vítězná 126/1 , PSČ 150 00, Praha 5

E-mail: info@expobank.cz

telefon: (+420) 844 844 822

fax: (+420) 233 233 299

SWIFT/BIC:      EXPNCZPP

ID Datové schránky Expobank CZ a.s.: 8zuewv8

Reklamace (stížnosti) jsou přijímány:

a jsou zpravidla vyřízeny do 30 dnů.

Pokud stížnost interně nevyřešíme k Vaší spokojenosti, můžete kontaktovat finančního arbitra

v souladu se Zákonem o finančním arbitrovi. Finanční arbitr je státem zřízený mimosoudní orgán příslušný k rozhodování některých sporů na finančním trhu. Bližší informace na www.finarbitr.cz.

Pokud máte bydliště v jiném členském státě EU, můžete se též obrátit na síť FIN-NET (http://ec.europa.eu/internal_market/fin-net/).

Dokumenty ke stažení

Jak získat další informace nebo požádat o změnu platebního účtu?

Vyplňte formulář nebo zavolejte od pondělí do pátku (8:00 – 19:00) na zákaznickou linku 844 844 822 a my Vás budeme nejpozději následující pracovní den kontaktovat, abychom si s Vámi domluvili osobní schůzku. Nebo můžete navštívit jakoukoliv pobočku banky.

COOKIES
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s ukládáním a používáním souborů cookies.
By using this website, you agree to storage and use of cookies.

Více informací | More information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít | Close