Časté dotazy

Vyberte kategorii

Co potřebuji pro přístup do Expobankingu? 

Pro přístup stačí mít aktuální verzi webových prohlížečů Internet Explorer, Mozilla Firefox nebo Google Chrome. Pro správné zobrazování vygenerovaných PDF dokumentů je zapotřebí mít vždy aktuální verzi programu Adobe Acrobat Reader. Pokud se vám u dokumentů opatřených digitální podpisem za banku nezobrazuje platnost podpisu korektně, ověřte prosím nastavení programu Adobe Acrobat Reader dle návodů certifikační autority. 

Co je to neautorizovaná platba?

Neautorizovaná platba znamená, že ještě nebyla podepsána, a tedy nemůže být bankou provedena. Pokud využíváte tzv. vícestupňové podepisování, musí být platba podepsána všemi nutnými podpisy. Pokud některý chybí, není takovou platbu možné provést. 

Co je to platba s budoucí valutou?

Jedná se o jakoukoli jednorázovou platbu, která má datum splatnosti v budoucnosti. 

Mám potíže s přihlášením se do Expobankingu

Kontaktujte klientské centrum na emailu info@expobank.cz nebo na telefonu 844 844 822 (po-pá  8.00–19.00). 

Co vše naleznu v přehledu na hlavní obrazovce po přihlášení?

Na hlavní obrazovce je dostupný seznam všech běžných a spořicích účtů a termínovaných vkladů včetně aktuálních disponibilních zůstatků. 

Co znázorňuje „kruh“ s disponibilním zůstatkem?

Jedná se o součet disponibilních zůstatků běžných a spořicích účtů a termínovaných vkladů dostupných v internetovém bankovnictví. Můžete si zvolit měnu, do jaké bude disponibilní zůstatek přepočítán. Jednotlivé barvy znázorňují podíly účtů na disponibilním zůstatku. 

Co jsou poslední transakce?

V části Poslední transakce se nachází posledních osm transakcí (platby, transakce kartou, výběry apod.) uskutečněných ze všech účtů dostupných v internetovém bankovnictví a také platby s budoucí splatností. 

Proč vidím změnu zůstatku, ale transakce v historii chybí?

Zůstatky zobrazují aktuální informace z bankovního systému online. Detailní informace pro transakční historii se ale vytváří s mírným zpožděním, v pravidelných intervalech cca 10 minut. V případě, kdy bankovní systém zpracovává větší množství položek, může být tato prodleva delší. 

Jakým kurzem jsou jednotlivé zůstatky v cizích měnách přepočítány?

Jedná se o aktuální kurz Expobank CZ a.s. prodej. 

Co je v sekci události?

Nachází se zde všechny transakce, expirace karet, splátky úvěrů a také expirace termínovaných vkladu od začátku předešlého měsíce do data poslední události. U trvalých příkazů a splátek úvěrů je v kalendáři zobrazen pouze jeden následující příkaz/splátka úvěru. 

Co je to Chytrá platba?

Jedná se o funkci, která vám ušetří čas při zadávání opakovaných plateb. Po zadání platebního příkazu v internetovém bankovnictví se platba automaticky uloží do tzv. „chytrých plateb“, kdykoli budete chtít platbu zopakovat, stačí zadat jakýkoliv detail platby (jméno příjemce, číslo účtu, popis platby apod.) a všechny detaily platby se automaticky předvyplní. 

Jak se platba dostane do chytrých plateb?

Po zadání platební příkazu v internetovém bankovnictví se platba automaticky uloží do tzv. „chytrých plateb“ a je kdykoli k dispozici. Není nutné nic ukládat či zadávat. 

Co mám dělat, když mám chybu v chytré platbě? Lze odstranit uloženou chytrou platbu?

Nově zadanou platbu upravte dle skutečnosti. Pokud nedojde ke změně názvu příjemce a čísla účtu, uložené detaily platby se automaticky nahradí novými. Chytré platby v tuto chvíli není možné odstranit. 

Podle čeho jsou řazeny výsledky při hledání chytré platby?

Naposledy podepsaná platba je vždy zařazena na první pozici. 

Jak pozastavit trvalý příkaz?

Trvalé příkazy není možné v novém internetovém bankovnictví pozastavit. Je zapotřebí zrušit stávající příkaz, a pokud budete chtít, aby byl opět prováděn, zadat znovu . Popřípadě je možné nastavit platnost příkazu od určitého data. Tedy např. pokud chcete pozastavit příkaz na prázdniny, stačí kliknout na vybraný příkaz a nastavit datum „od“ na první den, kdy má být příkaz znovu proveden. 

Jak zadat zahraniční trvalý příkaz?

V sekci Trvalé příkazy stačí vybrat v poli typ příkazu SEPA Euro platba nebo Zahraniční platba a zobrazí se formulář pro vybraný trvalý příkaz. 

Kde najdu příkazy k inkasu?

Funkce zadání příkazu k inkasu není v Expobankingu dostupná. Pro zadání příkazu k inkasu navštivte pobočku Expobank CZ a.s. Povolení k inkasu můžete naopak bez problémů zadat přímo v Expobankingu. 

Lze v SIPO platbách provádět úhrady z účtu v jiné měně než CZK?

Toto není možné, úhrady SIPO lze provádět pouze z účtů vedených v CZK. 

Podle čeho jsou řazeny účty plátce při zadání platby a je možné to změnit?

Platby jsou seřazeny abecedně podle názvu/čísla účtu. Jméno je možné kdykoli změnit v sekci účty a vklady nebo přímo na úvodní stránce. Účty pak budou automaticky seřazeny podle nového názvu. 

Co všechno lze najít v sekci Účty a vklady?

V sekci Účty a vklady se nachází všechny běžné a spořicí účty, termínované vklady, které máte dostupné v internetovém bankovnictví. 

Jaké platební karty jsou dostupné v internetovém bankovnictví?

V internetovém bankovnictví jsou dostupné veškeré platební karty ke všem účtům, které má uživatel propojeny s účty. 

Kdo může měnit limity platební karty a aktivovat cestovní pojištění?

Měnit limity nebo aktivovat cestovní pojištění na kartě může pouze majitel účtu. Limity pro oprávněné uživatele určuje majitel účtu. 

Co je 3D Secure?

3D Secure je služba, která přispívá k vyšší bezpečnosti při platbách kartou na internetu. Služba je pro klienty Expobank CZ zdarma. Více informací vč. nejčastějších dotazů se dozvíte zde: 3D Secure.

Jak rychle se projeví změna limitů a čísla pro 3D Secure?

Změna limitů je platná okamžitě od zadání změny v internetovém bankovnictví, bezpečnostní kódy pro 3D Secure budou zasílány na nové telefonní číslo do 15 minut. 

Kdy budu moci použít nový PIN kód?

Pro správné nahrání nového PIN kódu na platební kartu je nutné provést kontaktní transakci, při které se na platební kartu nahraje nový PIN kód. Stačí například dotaz na zůstatek v bankomatu. 

Požádal jsem o novou kartu, ale nedorazil mi PIN kód poštou, co mám dělat?

U nově vydaných platebních karet není standardně zasílán PIN kód poštou, ale musíte si jej nastavit v internetovém bankovnictví. 

Co to je dočasná blokace platební karty?

Platební kartu je možné dočasně zablokovat, např. pokud ji nevyužíváte, ale v budoucnu byste ji chtěli opět využít. Kartu pak můžete kdykoli odblokovat v internetovém bankovnictví. 

Co všechno je dostupné v sekci investice?

V sekci je dostupný přehled všech investic, cenných papírů, dluhopisů, které vlastníte prostřednictvím Expobank CZ a.s. Dále je zde k dispozici Výpis transakcí a také Výplaty dividend a kupónů. 

Je možné uzavírat nové obchody?

Nové obchody nelze uzavírat prostřednictvím internetového bankovnictví. V současné chvíli je zde dostupné pouze aktuální investiční portfolio. 

Proč je zde informace, že ceny resp. hodnoty investičních nástrojů mají pouze informativní charakter?

Veškeré informace o cenných papírech a investicích mají pouze informativní charakter, jelikož se mohou kdykoli měnit. Aktuální ceny jednotlivých investičních instrumentů Vám sdělí Váš bankovní poradce, popřípadě se obraťte na jakoukoli pobočku Expobank CZ a.s. 

Jaké aktuální informace jsou dostupné v internetovém bankovnictví?

Jedná se o informace aktuální k předešlému dni. 

Je možné požádat online o úvěr?

To bohužel nelze, na úvěrové produkty lze pouze nahlížet prostřednictvím internetového bankovnictví. 

K čemu slouží zprávy v internetovém bankovnictví?

Zprávy slouží k zabezpečené oboustranné komunikaci s bankou. Můžete nám napsat Váš názor na nové internetové bankovnictví nebo se nás zeptat na cokoli. Těšíme se na Vaše zprávy. 

Jak přiložit přílohu do zprávy?

Při psaní nové zprávy stačí kliknout do pole Přílohy a vybrat soubor, který nám chcete zaslat. 

Jaká je maximální velikost přílohy?

Maximální velikost jednoho souboru v příloze je 10 MB. Je možné zaslat více příloh v rámci jedné zprávy. 

Kdy jsou zasílány pravidelné informační zprávy?

Pravidelné notifikace jsou odesílány každý den po osmé hodině dopoledne. Notifikace o pohybech na účtech a transakcí kartou jsou odesílány okamžitě. V případě převodů mezi vlastními účty klienta se notifikace nezasílají. 

Je možné nastavit zasílání na více telefonních čísel a emailových adres současně?

Ano, stačí jednotlivé emailové adresy nebo telefonní čísla oddělit čárkou. 

Když si nastavím notifikace na vybraný účet/kartu a současně také na všechny účty a karty, přijde mi notifikace dvakrát?

Ano, můžete si nastavit např. notifikace na všechny odchozí transakce vyšší než 500 Kč na všech účtech a zároveň notifikaci na všechny pohyby pouze na běžném účtu. 

S naším zpravodajstvím vám již nic důležitého neuteče!