3D Secure – MasterCard Identity Check

3D Secure (dále též 3DS) je služba, která přispívá k vyšší bezpečnosti při platbách kartou na internetu. Technologie 3DS je využita pro všechny typy debetních karet Expobank CZ a.s. Tato služba je pro klienty Expobank CZ zcela zdarma.
Představujeme MasterCard ID Check – novou generaci MasterCard SecureCode (3DS), díky které budou vaše platby na internetu jednodušší a bezpečnější. Nový způsob autorizace 3DS zabezpečených online plateb bude platný od X.2.2020.

Podmínkou využívání nové generace MasterCard ID Check je nastavení dalšího bezpečnostního prvku, tzv. ePIN kódu. ePIN kód si můžete nastavit v internetovém bankovnictví v menu Karty > volba 3D Secure & ePIN.

Bez nastaveného ePIN kódu není možné platit u 3DS zabezpečených obchodníků.

3D Secure – MasterCard Identity Check

3D Secure (dále též 3DS) je služba, která přispívá k vyšší bezpečnosti při platbách kartou na internetu. Technologie 3DS je využita pro všechny typy debetních karet Expobank CZ a.s. Tato služba je pro klienty Expobank CZ zcela zdarma.

Představujeme MasterCard ID Check – novou generaci MasterCard SecureCode (3DS), díky které budou vaše platby na internetu jednodušší a bezpečnější. Nový způsob autorizace 3DS zabezpečených online plateb bude platný od X.2.2020.

Podmínkou využívání nové generace MasterCard ID Check je nastavení dalšího bezpečnostního prvku, tzv. ePIN kódu. ePIN kód si můžete nastavit v internetovém bankovnictví v menu Karty > volba 3D Secure & ePIN.

Bez nastaveného ePIN kódu není možné platit u 3DS zabezpečených obchodníků.


V případě, že internetové bankovnictví nemáte, můžete ePIN kód získat na naší zákaznické lince +420 233 233 233 (po - pá 8.00 - 19.00 hod.). Bude Vám zaslán prostřednictvím SMS na mobilní číslo registrované pro 3DS.

Pro zjednodušení autorizace online plateb nabízíme nově klientům, kteří využívají Android telefony, autorizační mobilní aplikaci, kdy místo použití SMS kódu a ePIN kódu stačí platbu autorizovat otiskem prstu nebo PIN kódem aplikace na mobilním zařízení.

Omlouváme se klientům využívajícím Apple telefony, protože pro ně budeme mít tuto aplikaci zhruba za . Do té doby je potřeba potvrzovat platby SMS kódem a ePIN kódem.

Abyste mohli toto pokročilé řešení využívat, stačí si nainstalovat naši autorizační mobilní aplikaci. Pokud budete využívat otisků prstů, musí Vaše mobilní zařízení umožňovat využití biometrického prvku. Další podmínkou je přístup do internetového bankovnictví, ve kterém je nutno mobilní autorizační aplikaci zaregistrovat.


Co vše s autorizační mobilní aplikací Expobank CZ dokážete?

  • Autorizaci plateb na internetu u 3DS zabezpečených obchodníků
  • Okamžité dočasné či trvalé zablokování karty, okamžité odblokování karty
  • Okamžitou změnu limitů karty
  • Změnu PIN kódu karty
  • Aktivaci karty
  • Bezpečné ověření Vašeho přístupu do internetového bankovnictví
  • Autorizaci plateb a dalších požadavků zadaných přes internetové bankovnictví

Typické příklady

Mám internetové bankovnictví a chytrý telefon s využitím biometrických prvků

Po instalaci aplikace [] je nutné ji zaregistrovat  ve Vašem internetovém bankovnictví (Nastavení > Autorizační mobilní aplikace) a nastavit si PIN kód pro mobilní aplikaci, kterým můžete (mimo otisku prstu) autorizovat Vaše online platby nebo požadavky zadané přes internetové bankovnictví. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si kód odlišný od PIN kódu k Vaší platební kartě.

Samotná autorizace 3DS zabezpečené platby pak probíhá pomocí tzv. push notifikace, kterou obdržíte na Váš mobilní telefon. Po otevření push notifikace jste vyzváni k autorizaci platby. Autorizaci lze provést pomocí otisku prstu, nebo použitím PIN kódu pro aplikaci. Není třeba opisovat SMS kód a zadat ePIN.

Může se ale stát, že nebudete mít mobilní data nebo budete mimo oblast pokrytou internetem. Jak v tuto chvíli zaplatit? Je stále možné využít SMS kód. MasterCard ID Check ale v tomto případě navíc vyžaduje i zadání ePIN kódu. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si ePIN kód odlišný od PIN kódu k Vaší platební kartě. Bez nastaveného ePIN kódu není možné platit u 3DS zabezpečených obchodníků.

Mám internetové bankovnictví a chytrý telefon bez možnosti využití biometrických prvků

Po instalaci aplikace [] je nutné ji zaregistrovat  ve Vašem internetovém bankovnictví (Nastavení > Autorizační mobilní aplikace) a nastavit si PIN kód pro mobilní aplikaci, kterým můžete autorizovat Vaše online platby nebo požadavky zadané přes internetové bankovnictví. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si kód odlišný od PIN kódu k Vaší platební kartě.

Samotná autorizace 3DS zabezpečené platby pak probíhá pomocí tzv. push notifikace, kterou obdržíte na Váš mobilní telefon. Po otevření push notifikace jste vyzváni k autorizaci platby. Autorizaci lze provést použitím PIN kódu pro aplikaci. Není třeba opisovat SMS kód a zadat ePIN.

Může se ale stát, že nebudete mít mobilní data nebo budete mimo oblast pokrytou internetem. Jak v tuto chvíli zaplatit? Je stále možné využít SMS kód. MasterCard ID Check ale v tomto případě navíc vyžaduje i zadání ePIN kódu. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si ePIN kód odlišný od PIN kódu k Vaší platební kartě. Bez nastaveného ePIN kódu není možné platit u 3DS zabezpečených obchodníků.

Mám internetové bankovnictví, ale nemám chytrý telefon

V tomto případě budete 3DS zabezpečené platby autorizovat pomocí SMS kódu a ePIN kódu. Bez nastaveného ePIN kódu není možné platit u 3DS zabezpečených obchodníků.

Nemám internetové bankovnictví, ale mám chytrý telefon

Bez internetového bankovnictví nemůžete využívat výhod autorizační mobilní aplikace. 3DS zabezpečené platby budete autorizovat pomocí SMS kódu a ePIN kódu. ePIN kód můžete získat na naši zákaznické lince +420 233 233 2332 (po - pá 8.00 - 19.00 hod.). ePIN kód má neomezenou platnost, dokud si sami nepožádáte o zaslání nového. Bude Vám zaslán prostřednictvím SMS na mobilní číslo registrované pro 3DS. Bez nastaveného ePIN kódu není možné platit u 3DS zabezpečených obchodníků.

Nemám internetové bankovnictví ani chytrý telefon 

3DS zabezpečené platby budete autorizovat pomocí SMS kódu a ePIN kódu. ePIN kód můžete získat na naši zákaznické lince +420 233 233 233 (po - pá 8.00 - 19.00 hod.). ePIN kód má neomezenou platnost, dokud si sami nepožádáte o zaslání nového. Bude Vám zaslán prostřednictvím SMS na mobilní číslo registrované pro 3DS. Bez nastaveného ePIN kódu není možné platit u 3DS zabezpečených obchodníků.


Nejčastější dotazy

Co dělat, když nepřijde SMS s jednorázovým kódem při platbě u zabezpečeného obchodníka?

Doručení SMS obvykle trvá pár sekund, někdy se může stát, že odesílání bude trvat déle. Pokud na SMS čekáte déle než jednu minutu, nechte si zaslat novou SMS pomocí odkazu v okně pro zadání kódu.

Co dělat, když nepřijde push notifikace?

Zkontrolujte, zda máte spuštěnou aplikaci a zda má zařízení připojení k internetu. Pokud notifikace přesto nedorazí, tak na platební bráně zvolte možnost „Problémy s aplikací? Zašlete mi SMS“ a platbu autorizujte pomocí kódu z 3D Secure SMS a ePIN kódu.

Co dělat, když zadám chybně SMS bezpečnostní kód?

Na zadání kódu máte tři pokusy, poté se karta z bezpečnostních důvodů zablokuje pro platby na internetu u 3DS zabezpečených obchodníků. Ostatní platby kartou (nákupy v kamenných obchodech, výběry z bankomatu, nákupy na internetu u obchodníků nepodporujících 3DS zabezpečení) touto blokací nejsou dotčeny. Karta bude automaticky odblokována o půlnoci daného dne.

Co dělat, když si chci změnit mobilní telefonní číslo nebo ePIN kód pro službu 3D Secure?

Mobilní telefonní číslo pro bezpečnostní SMS zprávy a ePIN je možné změnit stejným způsobem, jako si jej nastavíte (viz. níže info o nastavení).

Mohu si k jedné kartě zaregistrovat více telefonních čísel?

K jedné kartě je možné si zaregistrovat pouze jedno telefonní číslo.

Mohu si pro více karet nastavit stejné telefonní číslo?

Ano, máte-li více platebních karet, je možné si pro ně nastavit jedno telefonní číslo.

Jak si nastavit mobilní číslo a ePIN kód pro platby na internetu zabezpečené 3D Secure?

Mám vlastní přístup do internetového bankovnictví
Zvolte v hlavním menu Karty. V levém sloupci, v přehledu Vašich platebních karet, vyberte kartu, pro kterou chcete telefonní číslo nastavit. Klikněte na odkaz 3D Secure & ePIN a zadejte Vaše mobilní telefonní číslo. Na tomto místě si můžete nastavit a změnit i ePIN kód, který je vyžadován v případě autorizace 3DS zabezpečené platby spolu s kódem z 3D Secure SMS. Nastavení je platné ihned. Bez nastaveného ePIN kódu není možné platit u 3DS zabezpečených obchodníků.

Nemám vlastní přístup do internetového bankovnictví

     * Nastavení telefonního čísla

Návštěva pobočky banky - při návštěvě pobočky vyplní majitel účtu spolu s držitelem karty příslušný formulář, kterým potvrdí využívání mobilního telefonního čísla pro autorizaci plateb na internetu pro zvolenou platební kartu.

Zaslání poštou - stáhněte si formulář „Nastavení platební karty“ a vyplňte požadované údaje. Podpisy majitele účtu a držitele katy na formuláři nechte ověřit u notáře nebo na místech označených Czech Point. Originál ověřeného formuláře zašlete poštou na Vaši pobočku Expobank CZ.

      * Nastavení ePIN kódu
ePIN kód můžete získat na naši zákaznické lince +420 233 233 233 (po - pá 8.00 - 19.00 hod.). ePIN kód má neomezenou platnost, dokud si sami nepožádáte o zaslání nového. Bude Vám zaslán prostřednictvím SMS na mobilní číslo registrované pro 3DS.

S naším zpravodajstvím vám již nic důležitého neuteče!