3D Secure – MasterCard Identity Check

3D Secure (dále též 3DS) je služba, která přispívá k vyšší bezpečnosti při platbách kartou na internetu. U obchodníků podporujících 3D Secure zabezpečení (v ČR je to téměř 100 %) bylo do 10. 10. 2019 při platbách vyžadováno zadání unikátního jednorázového kódu, který byl doručen prostřednictvím SMS na mobilní telefon držitele karty. Obchodníci podporující technologii 3D Secure mají na svých stránkách uvedené ochranné známky Verified by Visa nebo MasterCard ID Check.

3D Secure – MasterCard Identity Check

3D Secure (dále též 3DS) je služba, která přispívá k vyšší bezpečnosti při platbách kartou na internetu. U obchodníků podporujících 3D Secure zabezpečení (v ČR je to téměř 100 %) bylo do 10. 10. 2019 při platbách vyžadováno zadání unikátního jednorázového kódu, který byl doručen prostřednictvím SMS na mobilní telefon držitele karty. Obchodníci podporující technologii 3D Secure mají na svých stránkách uvedené ochranné známky Verified by Visa nebo MasterCard ID Check.






Technologie 3D Secure je využita pro všechny typy debetních karet Expobank CZ a.s.
Pro platbu na internetu u 3DS zabezpečených obchodníků je tedy nutné mít k dispozici jak platební kartu, tak mobilní telefon, jinak nebude možné platbu dokončit. Tím se významně zvyšuje bezpečnost internetových transakcí.

Tato služba je pro klienty Expobank CZ zcela zdarma.


Upozornění

Od 11. 10. 2019 se způsob ověření internetových plateb u 3DS zabezpečených obchodníků mění. Představujeme MasterCard ID Check – novou generaci MasterCard SecureCode (3DS), díky které budou vaše platby na internetu jednodušší a bezpečnější.

Abyste mohli toto pokročilé řešení, díky němuž je autorizace SMS kódem nahrazena otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje, využívat, stačí si stáhnout naší aplikaci a mít telefon umožňující využít biometrické prvky. Další podmínkou je internetové bankovnictví, se kterým je nutno mobilní aplikaci spárovat.


Typické příklady

Mám internetové bankovnictví a chytrý telefon s využitím biometrických prvků

Po stáhnutí aplikace [odkaz zde] je nutné ji spárovat s Vaším internetovým bankovnictvím a nastavit si bezpečnostní kód, kterým můžete (mimo otisku prstu nebo rozpoznání obličeje) autorizovat Vaše online platby. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si kód odlišný od PIN kódu k Vaší platební kartě. 

Samotná autorizace 3DS zabezpečené platby pak probíhá pomocí tzv. push notifikace, kterou obdržíte na Váš mobilní telefon. Po otevření push notifikace jste vyzváni k autorizaci platby. Autorizaci lze provést pomocí otisku prstu, rozpoznáním obličeje nebo použitím bezpečnostního kódu. Není třeba opisovat SMS kód. Může se ale stát, že nebudete mít mobilní data nebo budete mimo oblast pokrytou internetem. Jak v tuto chvíli zaplatit? Je stále možné využít SMS kód. MasterCard ID Check ale v tomto případě navíc vyžaduje i zadání dalšího bezpečnostního prvku, tzv. ePIN kódu. ePIN kód si můžete nastavit v internetovém bankovnictví v menu Karty > volba 3D Secure & ePIN. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si ePIN kód odlišný od PIN kódu k Vaší platební kartě.

Mám internetové bankovnictví a chytrý telefon bez možnosti využití biometrických prvků

Po stáhnutí aplikace [odkaz zde] je nutné ji spárovat s Vaším internetovým bankovnictvím a nastavit si bezpečnostní kód, kterým budete autorizovat Vaše online platby. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si kód odlišný od PIN kódu k Vaší platební kartě.
Samotná autorizace 3DS zabezpečené online platby pak probíhá pomocí push notifikace, kterou obdržíte na mobilní telefon. Po otevření push notifikace jste vyzváni k autorizaci platby.

Autorizaci lze provést pomocí bezpečnostního kódu. Není třeba opisovat SMS kód. Může se ale stát, že nebudete mít mobilní data nebo budete mimo oblast pokrytou internetem. Jak v tuto chvíli zaplatit? Je stále možné využít SMS kód. MasterCard ID Check ale v tomto případě navíc vyžaduje i zadání dalšího bezpečnostního prvku, tzv. ePIN kódu. ePIN kód si můžete nastavit v internetovém bankovnictví v menu Karty > volba 3D Secure & ePIN. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si ePIN kód odlišný od PIN kódu k Vaší kartě.

Mám internetové bankovnictví, ale nemám chytrý telefon

V tomto případě budete 3DS zabezpečené platby autorizovat pomocí SMS kódu. MasterCard ID Check ale v tomto případě navíc vyžaduje i zadání dalšího bezpečnostního prvku, tzv. ePIN kódu. ePIN kód si můžete nastavit v internetovém bankovnictví v menu Karty > volba 3D Secure & ePIN. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme zvolit si ePIN kód odlišný od PIN kódu k Vaší kartě.

Nemám internetové bankovnictví, ale mám chytrý telefon

Bez internetového bankovnictví nemůžete využívat výhod mobilní aplikace. 3DS zabezpečené platby budete autorizovat pomocí SMS kódu. MasterCard ID Check ale v tomto případě navíc vyžaduje i zadání dalšího bezpečnostního prvku, tzv. ePIN kódu. ePIN kód můžete získat na naši zákaznické lince 844 844 822 (po - pá 8.00 - 19.00 hod.).

Bude Vám zaslán prostřednictvím SMS na mobilní číslo registrované pro 3DS. Pokud takto získaný ePIN kód zapomenete, nebo pokud máte podezření, že by jej někdo mohl znát, je možné prostřednictvím zákaznické linky obdržet na mobilní číslo registrované pro 3DS nový ePIN kód.

Nemám internetové bankovnictví ani chytrý telefon 

Bez internetového bankovnictví nemůžete využívat výhod mobilní aplikace. 3DS zabezpečené platby budete autorizovat pomocí SMS kódu. MasterCard ID Check ale v tomto případě navíc vyžaduje i zadání dalšího bezpečnostního prvku, tzv. ePIN kódu. ePIN kód můžete získat na naši zákaznické lince 844 844 822 (po - pá 8.00 - 19.00 hod.).

Bude Vám zaslán prostřednictvím SMS na mobilní číslo registrované pro 3DS. Pokud takto získaný ePIN kód zapomenete, nebo pokud máte podezření, že by jej někdo mohl znát, je možné prostřednictvím zákaznické linky obdržet na mobilní číslo registrované pro 3DS nový ePIN kód. 
Nový způsob autorizace 3DS zabezpečených online plateb platí od 11. 10. 2019. 


Nejčastější dotazy

Co dělat, když nepřijde SMS s jednorázovým kódem při platbě u zabezpečeného obchodníka?

Doručení SMS obvykle trvá pár vteřin, někdy se může stát, že odesílání bude trvat déle. Pokud na SMS čekáte déle než jednu minutu, nechte si zaslat novou SMS pomocí odkazu v okně pro zadání kódu.

Co dělat, když nepřijde push zpráva?

Na platební bráně zvolte možnost „Problémy s aplikací? Zašlete mi SMS“ a platbu autorizujte pomocí kódu z 3DS SMS a ePIN kódu.

Co dělat, když zadám chybně SMS bezpečnostní kód?

Na zadání kódu máte tři pokusy, poté se karta z bezpečnostních důvodů zablokuje pro platby na internetu. Ostatní platby kartou (nákupy v kamenných obchodech, výběry z bankomatu, nákupy na internetu u obchodníků nepodporujících 3D Secure zabezpečení) touto blokací nejsou dotčeny. Karta bude automaticky odblokována o půlnoci daného dne.

Co dělat, když si chci změnit mobilní telefonní číslo pro službu 3D Secure?

Mobilní telefonní číslo pro bezpečnostní SMS zprávy je možné změnit stejným způsobem, jako si jej nastavíte (viz. níže info o nastavení).

Mohu si k jedné kartě zaregistrovat více telefonních čísel?

K jedné kartě je možné si zaregistrovat pouze jedno telefonní číslo.

Mohu si pro více karet nastavit stejné telefonní číslo?

Ano, máte-li více platebních karet, je možné si pro ně nastavit jedno telefonní číslo.

Jak si nastavit mobilní číslo pro platby na internetu zabezpečené 3D Secure?

Po standardním přihlášení do internetového bankovnictví zvolte v hlavním menu Karty. V levém sloupci, v přehledu Vašich platebních karet, vyberte kartu, pro kterou chcete telefonní číslo nastavit. Klikněte na odkaz 3D Secure a zadejte Vaše mobilní telefonní číslo. Na tomto místě si můžete nastavit a změnit i ePIN kód, který je vyžadován v případě autorizace 3DS zabezpečené platby spolu s kódem z 3DS SMS

* Poznámka: Tento postup mohou využít pouze držitelé platební karty, kteří mají vlastní přístup do internetového bankovnictví

Návštěva pobočky - při návštěvě pobočky vyplníte příslušný formulář, kterým potvrdíte využívání mobilního telefonního čísla pro autorizaci plateb na internetu pro zvolenou platební kartu. Pobočka Expobank CZ

Zaslání poštou - stáhněte si formulář „Žádost o nastavení mobilního telefonního čísla pro službu 3D Secure“ a vyplňte požadované údaje. Podpis na formuláři nechte ověřit u notáře nebo na místech označených Czech Point. Originál ověřeného formuláře zašlete poštou na Vaši pobočku Expobank CZ

S naším zpravodajstvím vám již nic důležitého neuteče!