3D Secure

3D Secure je služba, která přispívá k vyšší bezpečnosti při platbách kartou na internetu. Služba je pro klienty Expobank CZ zdarma. U obchodníků podporujících 3D Secure (v ČR je to téměř 100 %), bude při platbách vyžadováno zadání unikátního jednorázového kódu, který bude doručen prostřednictvím SMS na mobilní telefon držitele karty. Obchodníci podporující technologii 3D Secure mají na svých stránkách uvedené ochranné známky Verified by Visa nebo MasterCard SecureCode.

Technologie 3D Secure je využita pro všechny typy debetních karet Expobank CZ a.s. Pro platbu na internetu je tedy nutné mít k dispozici jak platební kartu, tak mobilní telefon, jinak nebude možné platbu dokončit. Tím se významně zvyšuje bezpečnost internetových transakcí.

Aktivace služby

  • Všechny platební karty Expobank CZ mají službu aktivní od 28. 11. 2016
  • Pro funkčnost služby je nutné poskytnout bance mobilní telefonní číslo pro zasílání 3D Secure kódu
  • Je třeba mít nastaven i limit pro e-commerce transakce

Průběh platby

  • Po výběru zboží zvolíte platbu kartou a potvrdíte objednávku
  • Po přesměrování na zabezpečenou platební bránu vyplníte údaje z platební karty
  • Zadejte bezpečností SMS kód, který obdržíte na mobilní telefon a potvrďte
Potvrzení platby bezpečnostním SMS kódem

Nejčastější dotazy

Je každá platba na internetu potvrzována pomocí jednorázového SMS kódu?

Ověření platby pomocí jednorázového kódu z SMS je vyžadováno pouze u obchodníků, kteří používají zabezpečení 3D Secure. V České Republice se jedná téměř o všechny internetové obchody, v zahraničí je to zhruba polovina. Pokud internetový obchod nepodporuje zabezpečení 3D Secure, bude platba provedena bez potvrzení jednorázovým SMS kódem.

Co dělat, když nepřijde SMS s jednorázovým kódem při platbě u zabezpečeného obchodníka?

Doručení SMS obvykle trvá pár vteřin, někdy se může stát, že odesílání bude trvat déle. Pokud na SMS čekáte déle než jednu minutu, nechte si zaslat novou SMS pomocí odkazu v okně pro zadání kódu.

Co dělat když zadám chybně SMS bezpečnostní kód?

Na zadání kódu máte tři pokusy, poté se karta z bezpečnostních důvodů zablokuje pro platby na internetu. Ostatní platby kartou (nákupy v kamenných obchodech, výběry z bankomatu, nákupy na internetu u obchodníků nepodporujících 3D Secure zabezpečení) touto blokací nejsou dotčeny. Karta bude automaticky odblokována po půlnoci daného dne.

Co dělat, když si chci změnit mobilní telefonní číslo pro službu 3D Secure?

Mobilní telefonní číslo pro bezpečnostní SMS zprávy je možné změnit stejným způsobem, jako si jej nastavíte.

Mohu si k jedné kartě zaregistrovat více telefonních čísel?

K jedné kartě je možné si zaregistrovat pouze jedno telefonní číslo.

Mohu si pro více karet nastavit stejné telefonní číslo?

Ano, máte-li více platebních karet, je možné si pro ně nastavit jedno telefonní číslo.

Jak si nastavit mobilní číslo pro platby na internetu zabezpečené 3D Secure

Nové internetové bankovnictví Expobanking

Po standardním přihlášení do internetového bankovnictví zvolte v hlavním menu Karty. V levém sloupci, v přehledu Vašich platebních karet, vyberte kartu, pro kterou chcete telefonní číslo nastavit. Klikněte na odkaz 3D Secure a zadejte Vaše mobilní telefonní číslo.

Poznámka: Tento postup mohou využít pouze držitelé platební karty, kteří mají vlastní přístup do internetového bankovnictví.

Návštěva pobočky

Při návštěvě pobočky vyplníte příslušný formulář, kterým potvrdíte využívání mobilního telefonního čísla pro autorizaci plateb na internetu pro zvolenou platební kartu. Pobočky Expobank CZ

Zaslání poštou

Stáhněte si formulář „Žádost o nastavení mobilního telefonního čísla pro službu 3D Secure“ a vyplňte požadované údaje. Podpis na formuláři nechte ověřit u notáře nebo na místech označených Czech Point. Originál ověřeného formuláře zašlete poštou na  pobočku Expobank CZ. 

S naším zpravodajstvím vám již nic důležitého neuteče!

Sjednejte si schůzku

Rádi se vám budeme věnovat v pracovní dny od 8 do 19hod.